Etiketter

, ,

Tre stycken backlöpare blev vi i går och vi fick en väldigt trevlig kväll. Det var mörkt och lite ruggigt ute men med plusgrader i januari och bra sällskap kan man inte vara annat än nöjd. Det blev samma bas på upplägget för oss alla men med lite olika varianter under den andra halvan av passet. Alla blev trötta och nöjda men jag undrar om jag inte var både tröttast och nöjdast? Det känns som om kroppen börjar kunna suga upp högre träningsmängd igen och det är just det jag vill. Det blir tryck i benen och flyt i steget trots att jag stegrat ett snäpp på sistone. ”Det ser så lätt ut. Det ser ut som om du inte tar i trots att det ser ut som att du flyger upp för backen.” Jag fick höra det av Baddaren senare på kvällen och det gjorde mig glad. Precis så vill jag att sån här backträning ska vara. Inget flaxande och yxande uppför backarna utan med flyt och teknik trots att hela kroppen skriker efter att få stanna. Om jag inte orkar hålla flyt och teknik kortar jag hellre backen eller lägger in längre vila. Kraften ska gå i rätt riktning och hållningen ska vara bra hela vägen upp. Det gjorde det i går och det på alla 18 backar.

Det är en sak att jag känner att det känns rätt men det ger en ytterligare trygghet när någon annan spontant sätter ord på den känslan jag har. Jag vet att det finns andra löpare som flyger uppför backar snabbare än vad jag mäktar med men det handlar mer om känslan än den faktiska farten och det är jag nöjd med. Sen att klockan visade att jag höll ihop hela passet jättebra är bara ett ytterligare kvitto att det går åt rätt håll och att jag anpassat mina krafter fint. Det här hoppas jag att kunna fortsätta med i några veckor till för att få en fin grund men det kräver att barmarken finns kvar och att kroppen fortsätter att leverera.

???????????????????????????????

Ha det,

Mackan

